Našu ponuku elektrických kolobežiek postupne rozširujeme o ďalšie a ďalšie modely. Okrem tradičných výrobcov ako Xiaomi či Segway sme do ponuku zaradili aj cenovo dostupnejší model KooWheel E1 od rovnomenného výrobcu.

Táto elektrická kolobežka s výkonom 250 W a dojazdom do 15 km vás bude stáť 439 €. Čo od nej môžete očakávať? Otestovali sme ju za vás.

Čo sa nám páčilo

Skladacia konštrukcia

Kolobežku je možné veľmi ľahko zložiť. Okrem tradičného sklápacieho mechanizmu prednej vidlice sa na tomto modeli sklápajú aj riadidlá. Vďaka tomu sa kolobežka veľmi ľahko skladuje aj prenáša, napríklad v ruke či v kufri auta. Treba však brať do úvahy, že jej hmotnosť je 10 kg. To je ale porovnateľné aj s inými modelmi v tejto cenovej kategórii, takže nejde o extrémne vysoké hodnoty, práve naopak.

V zloženom stave je skutočne kompaktná aj vďaka tomu, že predná vidlica je výškovo nastaviteľná a môžete si ju tak podľa potreby dvihnúť alebo zasunúť. Výhodou tak je, že na kolobežke sa môžu pohodlne odviezť vyššie aj nižšie osoby. Pri prenášaní prednú vidlicu zas viete sklopiť a nemusí tak zbytočne zavadzať.

Dobrý výkon aj rýchlosť

Model E1 disponuje elektromotorom s výkonom 250 W, ktorý je umiestnený v prednom kolese. Práve dizajn pevných bezdušových kolies nás príjemne prekvapil. Jazda aj po nerovnostiach (napríklad dlažobné kocky) bola veľmi pohodlná. Aj keď sa to nemusí na prvý pohľad zdať, kolobežka je schopná odviezť osoby až do váhy 100 kg.

Motor poskytuje dostatok výkonu na pohodlnú jazdu, pričom maximálna udávaná rýchlosť je 25 km/h. Cez aplikáciu je možné nastavovať maximálnu rýchlosť až na 30 km/h. Reálne sa nám ale podarilo na rovinke dosiahnuť rýchlosť okolo 25 – 26 km/h, čo však úplne postačuje na bežné dopravovanie v rámci mesta. Kolobežka má tiež slušnú akceleráciu.

Spomenieme tiež, že pri vybitej batérii môžete kolobežku vypnúť a odrážať sa štandardne ako v prípade inej bezmotorovej kolobežky. Nebude vás brzdiť žiadny odpor ani nič podobné.

Dojazd

Batéria má kapacitu 4300 mAh a dokáže sa nabiť za cca 3 hodiny. Pri našom testovaní sme s plne nabitou kolobežkou prešli približne 10,2 km aj s miernym stúpaním pri jazde tam, respektíve klesaním pri jazde späť. Výrobca udáva dojazd 10 až 15 km na jedno nabitie. Pri úspornejšej jazde by nemal byť problém dostať sa na úroveň 11 – 12 km. Všetko ale závisí aj od váhy osoby a štýle jazdy.

Dojazd kolobežky nie je ničím výnimočným, no v rámci tejto cenovej hladiny postačuje. Ak vám stačí dochádzať do práce či školy a späť okolo 10 km na jedno nabitie, nie je to problém. Stále si však kolobežku môžete medzitým nabiť aj na pracovisku a dojazd si tak opäť navýšiť.

Pohodlná jazda

Ako sme spomínali vyššie, dizajn kolies poskytuje skutočne pohodlnú jazdu. Testovali sme aj drahšiu kolobežku Ninebot by Segway ES1/ES2 (599 €, respektíve 699 €) a v porovnaní s jazdou na týchto kolobežkách sa nám na nerovnostiach jazdilo modelom KooWheel E1 skutočne pohodlne a bez väčších nepríjemných vibrácii. Samotné kolesá sú síce pevné a bezdušové, majú však po vnútornej strane špeciálny vzor, ktorý dokáže tlmiť nárazy ešte v samotnom kolese a neprenáša ich tak na konštrukciu kolobežky a následne na vašu nohu. A je to cítiť. Dávam palec hore.

Detail na dizajn kolesa

Detail na dizajn kolesa

Veľmi tichý chod

S tým súvisí rovnako aj tichý chod kolobežky. Okrem samotnej jazdy má veľmi tichý chod aj elektromotor. Nebude vás rušiť vysokofrekvenčný piskľavý zvuk, s ktorým sa pri elektromotoroch stretávame. V tomto nás KooWheel E1 tiež príjemne prekvapil.

Čo sa nám nepáčilo

Menej miesta pre nohy

Možno to bolo ovplyvnené aj tým, že sme predtým jazdili na kolobežke Segway KickScooter ES1/ES2, ktorý pri jazde ponúka skutočne veľkorysý priestor na nohy. Pri modeli KooWheel E1 sa nám ale priestor na nohy zdal skutočne veľmi malý. Je to z časti aj daň za to, že kolobežka je pomerne krátka na dĺžku. Po čase sa na to dá zvyknúť, len na nej musíte stáť trochu bokom. Nie je to ale vyslovene prekážka.

Pre niekoho nevzhľadný dizajn

Čo nás ale neoslovilo bol dizajn kolobežky. Kolobežka má množstvo svetiel, (čo je na jednej strane fajn, ak na nej budú jazdiť aj deti) no nám prekážali. Predné hlavné LED svetlo, ktoré je skutočne skvelé pri jazde v noci. S týmto problém nemáme.

Následne vám ale svieti celá predná vidlica, pričom samotné efekty či farbu svetiel si môžete nastavovať cez mobilnú aplikáciu. Tieto svetlá je však možné vypnúť aj cez aplikáciu. Okrem toho vám svietia ešte riadidlá po ich bokoch a potom máte osvetlenie aj v zadnej časti – brzdové svetlo, ktoré okrem indikovania brzdenia svieti aj v iných farbách. Čistý kolotoč.

Ako sa hovorí, ak ste typ človeka, ktorý skôr sleduje to, či daný produkt splní účel, na ktorý bol vytvorený a nie to, ako vyzerá, potom to pre vás nie je problém. My preferujeme skôr jednoliatejší dizajn, preto nám dizajn tohto modelu veľmi nesadol. 

Slabšia aplikácia

Sklamala nás tiež mobilná aplikácia, ktorá by mohla byť o niečo lepšia. Pripojenie ku kolobežke prebieha cez Bluetooth, prvé nastavenie je veľmi rýchle. Cez appku si viete zapínať či vypínať svetlá, nastaviť rýchlosť či sledovať stav baterky alebo štatistiky poslednej jazdy.

My sme mali napríklad problém s uložením maximálnej dovolenej rýchlosti, ktorá sa vždy resetovala na pôvodné hodnoty. Každopádne, nie je to nič, čo by sa nedalo vyriešiť aktualizáciami a na samotný chod kolobežky to nemá vplyv. Veríme, že na tom ešte výrobca zapracuje.

Hodnotenie

Vzhľadom k tomu, že KooWheel E1 sa predáva za odporúčanú cenu 439 €, môžeme celkovo kolobežku odporučiť. Splní to, čo sa od nej očakáva – pohodlne vás odvezie z miesta A do miesta B. Výhodou je skladacia konštrukcia a odolné bezdušové pneumatiky (nemôžete dostať defekt). Na druhej strane by výrobca mohol zapracovať ešte trochu na mobilnej aplikácii a pridať trochu viac priestoru na nohy.

V prípade, že si potrpíte na dizajne, odporúčame pozrieť aj na populárny model Xiaomi Mi Electric Scooter v rovnakej cenovej kategórii. Ak si môžete dovoliť priplatiť približne 100 €, uprednostnili by sme už model Segway KickScooter ES1, ktorý sa predáva za 549 €.