Na našom Instagrame sme vám pred pár dňami položili otázku, či si želáte článok na tému DJI Care Refresh. Ide o zaujímavú službu priamo od DJI, avšak množstvo ľudí jej nerozumie a nevie, na čo presne slúži a ako sa dá využiť. Na Instagrame drvivá väčšina z vás odpovedala, že by si takýto článok rada prečítala. Rozhodli sme sa vám preto priniesť základné informácie o tejto službe a náš názor.

Čo je to DJI Care Refresh?

Službu DJI Care Refresh si môžete predstaviť ako akúsi komplexnú poistku pre váš dron DJI. Pre každý produkt od DJI je táto služba nacenená samostatne a skladá sa celkovo z dvoch poplatkov. Prvý poplatok je za samotnú službu. Napríklad v prípade DJI Spark ide o 69 € s DPH. Po zakúpení a aktivovaní služby na váš dron získavate krytie zo strany DJI v prípade, že si váš dron poškodíte.

Ak dôjde k nehode a dron sa poškodí, prichádza do hry druhý poplatok – za výmenu dronu za nový. V prípade modelu Spark je tento poplatok vo výške 49 € s DPH. Vaše celkové vynaložené náklady na túto službu budú spolu 118 € s DPH. Za túto sumu tak získate nový dron v hodnote 499 € s DPH, úspora je teda evidentná už na prvý pohľad.

DJI Care Refresh ponúka celkovo dve takéto výmeny počas 12 mesiacov. V prípade, že dron rozbijete znovu, môžete ho znovu vymeniť za nový, avšak poplatok za druhú výmenu je mierne vyšší a v prípade modelu Spark je 69 € s DPH. Ďalšia výmena už potom nebude možná.

Ceny služby pre jednotlivé modely si môžete pozrieť tu.

Fakty:

  • DJI Care Refresh je možné aktivovať len do 48 hodín od aktivácie dronu
  • V prípade, že to v tomto termíne nestihnete, službu je možné dodatočne aktivovať aj potom, avšak musíte do DJI zaslať video, v ktorej ukážete, že dron je v čase požiadania o DJI Care Refresh plne funkčný (viac na tejto stránke)
  • Služba platí 12 mesiacov, po tomto termíne ju už nie je možné obnoviť
  • V rámci DJI Care Refresh máte nárok na maximálne dve výmeny zariadení
  • DJI Care Refresh si môžete kúpiť u autorizovaných predajcov DJI, prípadne priamo na stránke DJI. Nie je v tom rozdiel
  • Aktivácia prebieha cez webstránku DJI, prípadne cez mobilnú aplikáciu DJI GO
  • Po aktivácii služby získate prioritnú technickú podporu zo strany DJI a všetky mimozáručné poškodenia dronu riešite priamo s DJI, nie s predajcom (v prípade potreby, samozrejme, vieme pomôcť)

Aký je rozdiel medzi štandardnou zárukou a DJI Care Refresh?

Zákonná záruka na produkt garantuje opravu výrobcom v prípade, že sa pri používaní výrobku vyskytnú vady pri bežnom používaní dronu. Môže ísť napríklad o chybu kamery, chybu batérie, nefunkčný motor a podobne. DJI Care Refresh na druhej strane poskytuje krytie v prípade, že sa dron pri bežnej prevádzke poškodí vašou vinou. V tom prípade vám DJI za poplatok vymení celý dron, vrtule alebo akumulátor. Štandardnú záruku môžete využívať bez toho, aby ste si zakúpili DJI Care Refresh. S touto službou však môžete výrazne znížiť náklady na opravy v prípade poškodenia, na ktoré sa štandardná záruka nevzťahuje. Ukážeme si to na príklad nižšie.

Príklad č. 1: DJI Spark a nefunkčná kamera (od výroby)

  1. Zakúpili ste si DJI Spark bez rozšírenej záruky DJI Care Refresh a po 2 týždňoch vám kamera na drone prestala sama od seba fungovať. Dron pošlete na reklamáciu a výrobca vám kameru bezplatne opraví v rámci štandardnej dvojročnej záruky na produkt v EÚ.
  2. Zakúpili ste si DJI Spark s rozšírenou zárukou DJI Care Refresh a po 2 týždňoch vám kamera na drone prestala sama od seba fungovať. Dron pošlete na reklamáciu a výrobca vám kameru bezplatne opraví v rámci štandardnej dvojročnej záruky na produkt v EÚ.

Záver: Na takúto chybu sa nebude uplatňovať záruka DJI Care Refresh a chyba bude opravená v rámci záruky bezplatne.

Príklad č. 2: DJI Spark a nefunkčná kamera (po havárii)

  1. Zakúpili ste si DJI Spark bez rozšírenej záruky DJI Care Refresh a po 2 týždňoch ste s dronom vašou vinou havarovali do stromu, pričom sa vám pri páde odlomilo rameno a poškodila kamera. Keďže ide o poškodenie, na ktoré sa nevzťahuje štandardná záruka (vo výnimočných prípadoch môže byť takáto havária spôsobená aj chybou dronu – napríklad v prípade, keď nad dronom stratí pilot kvôli technickej chybe kontrolu a dron následne havaruje. V tom prípade sa môže dron poslať do servisu DJI na diagnostiku a identifikovanie príčiny havárie. V prípade uznania, že išlo o chybu stroja a nie chybu pilota môže byť dron opravený bezplatne), Spark je možné poslať do servisu DJI a nechať si naceniť mimozáručnú opravu zariadenia. Tá môže byť v závislosti od poškodenia rádovo v stovkách €.
  2. Zakúpili ste si DJI Spark s rozšírenou zárukou DJI Care Refresh a po 2 týždňoch ste s dronom vašou vinou havarovali do stromu, pričom sa vám pri páde odlomilo rameno a poškodila kamera. Narozdiel od predošlého prípadu sa v tomto prípade uplatňuje rozšírená záruka DJI Care Refresh. V tomto prípade kontaktujete priamo spoločnosť DJI (je to kvôli rýchlosti vybavenia servisu) buď cez live chat na webstránke DJI, prípadne telefonicky alebo emailom. Podpora funguje však len v anglickom jazyku. Po dohode s pracovníkom technickej podpory podľa jeho inštrukcii dron zašlete do určeného servisného strediska DJI (najčastejšie do Holandska). Samotné náklady na dopravu hradí DJI, čiže vy ako zákazník poštovné platiť nebudete (štandardne vám DJI zašle štítok, ktorý je potrebné nalepiť na balík a odoslať). Servisný technik následne priamo v DJI uskutoční posúdenie škody a zašle vám faktúru. Po obdržaní faktúry môžete výrobok nechať opraviť a zaplatiť si za to, alebo ho vymeniť v rámci služby DJI Care Refresh. Po zaplatení servisného poplatku, ktorého výška je uvedená v zmluvnej dohode DJI Care Refresh podľa zariadenia (v prípade Spark je to 49 € s DPH), ktoré chcete opraviť, obdržíte od DJI jednotku, ktorá je nová alebo v ekvivalentnej kvalite existujúcej jednotky z hľadiska výkonu a spoľahlivosti.

Záver: Za opravu poškodenia dronu by ste zaplatili rádovo niekoľko stoviek €, s DJI Care Refresh však zaplatíte len poplatok 49 €.

Ako prebieha aktivácia?

Aktivácia služby je veľmi jednoduchá. My sme si ju nedávno aktivovali na náš DJI Mavic Air. Potrebujete asi 5 minút času, mať k dispozícii aktivačný kód DJI Care Refresh a sériové číslo dronu. Následne je potrebné ísť na túto stránku DJI, kde do vyznačených políčok zadáte uvedené údaje. Odporúčame sa pred týmto procesom ešte prihlásiť do vášho DJI účtu v pravej hornej časti stránky. Nie je to ale nutné.

Na ďalšej obrazovke vyplníte vaše meno, telefónne číslo a emailový kontakt.

A to je všetko. Služba je týmto aktivovaná.

Na čo sa vzťahuje DJI Care Refresh?

Služba sa vzťahuje na poškodenie spôsobené pri rôznych scenároch uvedených v obrázku nižšie. Podrobnejšie podmienky môžete nájsť v češtine na tejto stránke.

DJI Care Refresh sa nevzťahuje na:

  • Úplná alebo čiastočná strata lietadla, závesu kamery alebo príslušenstva.
  • Krádež, strata alebo opustenie výrobku.
  • Poškodenie vzniknuté pri lete za nevhodných podmienok.
  • Diaľkový ovládač, akumulátor Inspire 2, Phantom 4 Pro a Phantom 4 Advanced, upravujúce príslušenstvo.
  • Úmyselné poškodenie.
  • Poškodenie obalu dronu, ktoré nemajú vplyv na výkon produktu.
  • Priame alebo nepriame škody spôsobené vyššou mocou.
  • Žiadosť o výmenu mimo platnosť služby.
  • Dodatočné poplatky spôsobené technickými vylepšeniami alebo vylepšeniami výkonu.
  • Poškodenie spôsobené úpravami, ktoré nie sú v súlade s odporúčaniami uvedenými v manuále k výrobku, alebo použitím nekompatibilného akumulátora a nabíjačky.
  • Poškodenie spôsobené použitím príslušenstva, akumulátorov alebo softvéru tretích strán.

Dávame najmä do pozornosti posledný bod a vždy odporúčame používať oficiálne aplikácie a tiež originálne príslušenstvo na dron – vrtule, batérie, nabíjačky a podobne.

Oplatí sa?

Všetko má svoje pre a proti. Celkovo však túto službu môžeme odporúčiť najmä v prípade drahších modelov dronov, kedy by bol prípadný servis výrazne drahší ako samotný DJI Care Refresh. Služba je vhodná pre začiatočníkov, no rovnako aj pre skúsených pilotov. Nehody sa, žiaľ, môžu stať hocikomu a mať po dobu 12 mesiacov istotu, že v prípade nehody dronu o neho celkom neprídete považujeme za veľkú výhodu.

V prípade, že by ste mali otázky týkajúce sa tejto služby, pokojne sa nám ozvite cez Facebook.